Інструкція по компенсації за втрачений багаж і рейсову затримку

Багато хто віддає перевагу відпочинку за кордоном. Але, як показує практика, трапляються випадки, коли переліт приносить проблеми. Є моменти, коли відбувається затримка рейсу або втрачається багаж. Якщо ви зіткнулися з подібними ситуаціями, вам необхідно знати алгоритм дій у подібних випадках, як домогтися компенсації за втрату свого часу, майна і поганий настрій.

Відшкодування при затримуванні рейсу

Якщо відбувається затримка рейсу, кожен пасажир може претендувати на одержання певної компенсації. Слід зазначити, що вона вимірюється не тільки в грошовому еквіваленті.

Отже, якщо відбувається затримка рейсу на пару годин, вам зобов’язані забезпечити на безоплатній основі:

  • харчування і напої;
  • спальне місце в готелі, якщо мова йде про очікуванні вночі;
  • транспортування від аеропорту до готелю і назад;
  • два дзвінка по телефону або використання емейлу, якщо дозволяють технічні можливості.

Весь цей перелік авіаперевізник повинен вам запропонувати, якщо відбувається затримка рейсового прямування на 2 (коли дальність проходження до півтора тисяч кілометрів) і більше годин (коли рейс прямування більше півтора тисяч кілометрів).

Для того, щоб скористатися цими можливостями, вам слід звернутися до відповідальних фахівців авіаперевізника – вони знаходяться в аеропорту. У випадках затримання рейсового вильоту більше п’яти годин пасажир має право на отримання грошової компенсації. В залежності від дальності шляху прямування, компенсаційна виплата може становити від двохсот до шестисот євро.

Щоб отримати ці гроші, слід написати письмове звернення авіаперевізнику, де вказати рейсовий номер з фіксацією очікуваного вильоту і фактичного часу, дані для контакту і реквізити банківського рахунку, а також прикласти копію вашого авіаквитка, страховки і посадкового талону. Форма такої заяви уточняється у авіаперевізника.

Перерахування грошових коштів повинно відбутися протягом 7 днів від моменту написання заяви. Податки з компенсаційних виплат пасажир сплачує у загальній послідовності.

Уникнути подібного роду витрат авіаперевізник може в тих випадках, коли:

  • він обґрунтує, що затримка вильоту виникла у зв’язку з форс-мажорними обставинами;
  • у разі завчасного попередження (не більше трьох годин) пасажирів.

Отримання компенсації регламентовано повітряним кодексом України. Цей документ поширений на абсолютно всіх пасажирів, покидають вони територію України або повертаються, а також прямують транзитом.

Виплати за затримку або втрату багажу

У разі, коли ви не можете знайти свій багаж, слід негайно звернутися до служби розшуку поклажі. В результаті звернення буде складено акт, в якому вказана інформація про пасажира і його багаж з приблизним переліком загубленого. Вам надають копію цього акту, де буде вказано приблизний термін його пошуку разом з контактною інформацією для обігу. Статус розшуку ви можете відстежити в пошуковій системі через інтернет.

Звернення слід зробити в той же день, коли ви прилетіли, до того, як ви покинете контрольну зону аеропорту, у іншому випадку ваше звернення не буде розглянуто.

Коли ви втратили багаж на чужій території, ви можете вимагати матеріальну компенсацію на першочергові речі, сума якої становить п’ятдесят доларів.

На пошук втраченого багажу відведено 21 день. Якщо багаж знайдуть, його повернуть власнику, якщо ні – виплатять матеріальну компенсацію.

У будь-якому випадку кожен пасажир зобов’язаний знати свої права. Сподіваємося, наша стаття допомогла вам розібратися в подібних ситуаціях і була корисною. Приємних вам подорожей!

Додати коментар

Загальна гілка коментування в російськомовній версії статті